torsdag 6 augusti 2009

Här händer det mycket!

Äntligen! Efter bara tre månaders uppehåll verkar nu Elton ha beslutat sig för att ta nappen. Nu är amningen snart ett minne blott! Kan ju föresten inte finnas så mycket kvar i tuttarna heller, ammar en gång på natten nu bara..
Var och tränade i tisdags för första gången på evigheter. Åh, så skönt! Provade på Afropowerdance och det var faktiskt över förväntan så nu har jag bestämt mig för att ge det minst en chans till.. Är även sugen på att testa ett annat pass som heter release/spikmatta. Passet ska tydligen vara en blandning mellan pilates och yoga där vikter används för att träna bland annat rygg och axlar (precis vad jag behöver) och avslutas sedan med avspänning på spikmatta. Får se om jag vägar ge mig på detta! Någon som vill hänga på?!



Ja,jag har ju gått och skaffat mig en ny frilla också... Egentligen var det syrran som skulle det men det slutade med att jag hamnade i stolen med en total makeover och hon tog en resa till Kreta!
Jag kan säga så mycket som att jag inte la mig i ett dugg utan jag litade fullt ut på Dijana (min frissör). Hon fick fria händer och gick loss ordentligt så nu är det ny färg, kort och mycket lugg. Passade även på att fixa till brynen som trådades och färgades för att passa mitt nya jag! Bilderna blev inte så bra, det är svårt att ta själv..


Vilket toppen väder vi har just nu! Idag har Elton o jag varit i Lillsjön och badat tillsammans med Vira. Det var riktigt skönt i vattnet.
Nästa gång jag bloggar blir det nog lite mer bilder och inte lika mycket text!
Puss & kram

4 kommentarer:

  1. Camilla och Ville7 augusti 2009 kl. 07:07

    Skönt att höra att du också är på väg att ge upp amningen. När jag drog ner på det verkar det mesta ha tagit slut och jag upplever inte att han blir mätt när han får bröstet. Vad ger du istället? Det känns som om det är mycket gröt och välling just nu...Hoppas allt är bra annars. Måste ses snart :) Kram

    SvaraRadera
  2. skit snygg frilla sis!
    tack för titten idag!

    SvaraRadera
  3. Camilla; självklart måste vi ses! Jag har väntat på att ni ska höra av er. Tänkte att ni skulle få ha semester i lugn o ro! Om jag inte minns fel skulle ni iväg en sväng..
    En dag för E ser ut ungefär så här: 1. gröt 2.mat (+frukt) (3.frukt) 4.mat (+frukt) 5.gröt, det beror lite på när han vaknar o hur han sover under dagen. Hur ser Villes dag ut?

    SvaraRadera
  4. Nu är semestern slut för den här gången, men skulle behöva ha minst lika mycket till. Är helt slut. Ville är inne i någon slags kris eller ngt. Han vägrar somna och skriker bara när det är dags. Villes matvanor ser ut såhär än så länge, men vill ändra på dem. Vill inte amma så länge till. Bröstet precis när han vaknar. Runt 8 välling, runt 12 mat+ ev. frukt, em frukt och ev. bröstmjölk, kväll gröt och så en slurk välling precis innan läggdags. Just nu är det nattmål ibland också, mest för att trösta. Orkar inte hålla på och söva om på annat sätt just nu. Vi kanske kan försöka ses i veckan? Härligt med tanden förresten. Här är det inga så långt ögat ser:) Kram

    SvaraRadera