söndag 2 augusti 2009

tv:n är paj!

Så hamnade jag här med mina chips, min dilldipp och min coca cola.. Tv:n har på nått lustigt sett pajat men som tur är har vi en dunder försäkring så det ska nog ta och lösa sig!

I dag har vi hunnit med en hel del. Under förmiddagen har Jocke fixat ute och jag har lagat barnmat.. Ute blev häckarna klippta och en hel del försvann ur rabatterna och här inne puttrade laxgrytan och aprikos- och päronpuren till Elton. Nu finns det tre sorters mat till plutten i frysen igen (plus alla burkar..)!

Efter förmiddagsbestyren promenerade vi till Jockes mormor och morfar där vi käkade middag och efter detta gick vi vidare till Camilla och Stefan för lite fika, mums! Väl hemma blev det ett kvällsbad med Elton och så ett kort besök av familjen Nilsson. Nu ska jag ta min bok och lägga mig i sängen!

Camilla är en så himla fin vän och jag är så himla glad över att jag träffat henne! Vi träffades på jobbet och har nu varit mammalediga tillsammans. Imorn börjar hon jobba igen och det kommer helt klart bli riktigt tomt utan henne. Det jag kommer sakna mest är nog de tråkiga grå måndagarna under Eltons första månader då vi tog en promenad och sedan satt på soffan, drack te och bara va! Lycka till på jobbet nu och se till att fixa ordning så det bara är för mig att ta vid när jag kommer i januari;-)! Under hösten har vi en hel del andra spännande träffar att se fram emot tillsammans!


Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. så bra att du fixae eget käk till E...du ska nog se att det löser sig!
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Tänk på att det går åt mycket mat hos morfar..

    SvaraRadera