onsdag 11 november 2009

10 månader..


..går riktigt fort vill jag lova! Det är full fart här hemma, igen lugn stund under Eltons vakna timmar. Idag har vi varit på bvc för 10-månaders kontroll och det gick bra, tycker jag. Jocke följde med så vi var hela familjen idag och dessutom blev vi erbjudna att ta vaccinet mot svinisen, inte Elton för det är inte helt bestämt än för barn under 3år, så nu är det bara att invänta biverkningarna..
Det är så kul att höra så mycket beröm om hur fin vår son är och hur fint han utvecklas man blir alldeles varm i hjärtat och sträcker på sig ordentligt. Det enda som var lite fundersamt var att Elton bara ökat 100g på två månader men det är väl inte så underligt egentligen att han inte ökat så mycket i vikt med tanke på hur mycket han rör sig. Vi skulle i alla fall slänga på lite extra fett på maten och sen ska vi tillbaka om en månad igen och väga honom för att se att allt är som det ska. Nu var han 76cm lång och vägde 8220g.

4 kommentarer:

  1. Superman har fått konkurrens av super Elton snabbkryparen...snabbare än ljuset..Morfar

    SvaraRadera
  2. ja e så stolt puss å kram på er båda=)

    SvaraRadera
  3. Heej =)
    Ja visst är den fin! Köpte den på hm i hageby, 249 kr ;)
    Jo agnes är rätt vild hon med.. Men vi får sova lite dåligt om nätterna, jobbigt att gå o vara trött jämt.. Men men.. Kul ändå =)
    Ja han måste ju få sina skor! Stackarn, när det är så kallt nu! :) Vi kanske hinner svänga förbi med dom på lördag. när är det ni är på babysim?
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Hallå.. Jo det var verkligen fullt upp i helgen.
    Men jag tänkte om vi ska komma till er och så kan vi ta en promenad eller nåt? Men vill ju gärna se hur ni bor också.. Kan ni imorgon?
    Jag tror att vi ska vaccinera Agnes, men det är ju så svårt att veta hur man ska göra! Jag ska ringa bvc nu och höra med dom tänkte jag. HAr ni bestämt er?
    Kram

    SvaraRadera