söndag 22 november 2009

middag i dagarna tre

Den här helgen har vi verkligen haft flyt. I fredags var vi hos Jockes föräldrar och hade lite mysigt innan de skulle åka till Egypten på lördag förmiddagen. Vi käkade tacos och sen fick Elton sova kvar där. I lördags var vi bjudna till min föräldrar där vi fick avnjuta en riktigt god toast till förrätt och en mustig höstgryta till varmrätt. En riktigt trevlig kväll full av skratt och en Elton på toppenhumör! Tyvärr var det min tur att köra så det blev inget vin för min del men jag fick prova en alkoholfri glögg med smak av chili och choklad och den var inte helt tokig! Där trodde vi att helgens middagsbjudningar var över men vid 16.30 ringde Jockes mormor och morfar och frågade om vi ville äta mat med dem så när Jocke kom hem från träningen slängde vi oss in i bilen och körde iväg. Tanken var att vi skulle hunnit med en fika där under dagen så de hade tinat en prinsesstårta men tiden sprang liksom iväg.. Så det blev istället middag med färsk lax, pressad potatis, rivna morötter och citron samt tårtan till efterrätt, mums! Så efter den här helgen blir det till att motionera lite mer=), tur att jag ska träna imorn.
Vad har ni gjort i helgen?

1 kommentar: