onsdag 7 oktober 2009

fullt ös - medvetslös!

Åhh, jag är helt slut! Hela dagen har varit helt konstig.. Började med att Elton vaknade vid fyra och satt upp i sängen! Varför..? Ja, bra fråga! Varken han eller jag kunde ge något bra svar på detta men jag la honom ner och han somnade, trodde jag ja, ha! Lagom som jag somnat om hörde jag honom igen, stöka och böka och ropa mamma! Så jag gick in och tittade till honom och då kröp han runt i sängen..! Sen höll vi på så säkert sju gånger innan jag till slut vid kvart över fem gav upp och bar in honom till oss så han kunde ligga där och snurra runt istället! Han somnade om vid sex och sen sov vi till åtta. Detta gjorde ju tyvärr att hela dagen blev lite vriden så vid lunch fick jag väcka honom vi tolv eftersom jag planerat att åka till "öppna" och leka honom trött i två timmar så han skulle sova gott när jag och Erika bakade bullar. Ja, ja precis som att han kände för att sova! Mamma, jag vill ju vara med sa han med blicken! Jag tänker inte sova.. Så när jocke kom hem slocknade Elton till slut och då hade klockan redan hunnit bli fyra och bullarna var klara för gräddning!
Jädrar vilken tid det tar att göra bullar alltså! Vi gjorde på en liter och det tog nästan tre timmar (men då hade vi ju två gulliga ungar att underhålla samtidigt). Bulldegen jäste över rejält men resultatet blev gudomligt. Riktigt saftiga och goda fyllda med massor av smör, socker och vaniljsocker, mums!! Ska lägga upp lite smarriga bilder när jag fattat hur jag får in bilderna på datorn..
Vi gick iaf bort till Erika vid halv sex och fikade där så vi fick lite miljöombyte och en chans för sorken att springa av sig i en annan miljö. Jädrar vad han var trött men usch så kul det är att krypa runt och klättra överallt så det inte går att gå ner i varv! Elton kryper runt i sängen när man lägger honom och reser sig upp hela tiden och kastar ut nappen trotts att han nästan somnat i knät sekunden innan när vi läst godnattboken.. Han blir så speedad så till slut är det bara lyfta upp honom och låta honom krypa av sig till han så småning om somnar krypandes när man lägger honom i sängen. Ja, du läste rätt han kryper nu mera i sömnen! Gahh! Jag är helt slut så nu stupar jag i säng. Inget Grey´s för Lina i kväll alltså, det går bara inte!
puSs & KraM

4 kommentarer:

  1. haha. Ja vilken dag! :-)
    Tack för igår! Hoppas sömnen blir bättre idag för sorken!

    PoK Erka o Emmsan

    SvaraRadera
  2. mums blir super sugen ju! trevligt med lite bullbak...

    SvaraRadera
  3. Eller hur!? Jag vet själv att man kan vara lite snabb med att döma folk, men jag tycker ändå att man kan fråga innan man bara attackerar sådär..

    Jag tror fasen att spikmattan är bra asså.. Jag har vaknat varje dag med huvudvärk och ont i na´cke/ rygg, och igår låg jag i bara 15 minuter på spikmattan, och idag kände jag INGENTING när jag vaknade.. Så jag tror nog att det funkar..
    Vart är det där passet? Kan ju vara kul att ge det en chans. Men kanske billigare att köpa en matta. Dom finns för 199 kr på city gross ;)
    Fika nästa vecka då? Vår frys är full med gott..
    Kram HA en trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Det vore jätte kul, men jag har lite svårt att bestämma dag nu. Jag har så mycket med läkarbesök och grejer, men vi kan ju höras av framåt slutet av helgen.. =)
    Aa Agnes kryper för fullt. Kryper i sömnen? Vad menar du? Jag vet inte.. :s hehe..
    Hade.. Kram

    SvaraRadera