lördag 17 oktober 2009

Goa grannar!

Kan bara säga att jag har världens bästa grannar! Det är så himla kul att umgås med dem, känns alltid så tryggt, bra och lyckat och de skänker mig så mycket glädje.

I kväll var T, E & E här samt S, C & M, vi käkade och satt och snackade skit några timmar. Det behöver inte vara så uppstyrt bara för att man ska ses utan det går att lösa lite snabbt och smidigt och samtidigt få till en trevlig och mysig kväll!

Har varit sugen på het kyckling ett tag nu och det var smidigt att göra till hela ligan. Till och med barnen gillade det! Till efterrätt blev det glass och varmjordgubbssås med jordgubbar från M, L, E & S jordgubbsland som fanns i frysen sen vi var husvakter i somras! (Så ni fanns också med på ett hörn fast ni befinner er längre norr ut=).)

Het kyckling 4 pers
  1. 1 grillad kyckling som man plockar isär och lägger i botten på en ugnsfastform.
  2. 3dl grädde (brukar använda mellangrädde) vispa grädden.
  3. Tillsätt 1dl mangochutney, 1-2tsk sambal oelek, 1-2tsk curry. Blanda ner i grädden.
  4. Strimla tre paprikohalvor av olika färg och lägg över kycklingen.
  5. Bred gräddblandningen över.
  6. Strö över riven ost.
  7. Grädda på 225 grader ca 20min tills ett mörkare skal bildats på ytan.
  8. Servera med jasminris, grönsallad, kokt broccoli.

MUMS!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack själva för igår!!!! SÅ trevligt!!! Ni är med världens bästa!!! <3

    Nästa gång är vi här :-D

    PoK
    Erka

    SvaraRadera
  2. Guuud vad otäckt,när jag tittade på den sista bilden tänkte jag "men herregud vad gör jag där??!!". Iaf uppdatera din blogg, jag läser den, fast jag kanske inte kommenterar.

    Och du den där heta kycklingen, recept tack, behöver fler kycklingrecept då kyckling äts ganska ofta i mitt singelhushåll.

    Kan tipsa om kronfågelns nya gårdskyckling, kostar lite extra men är dock större än de vanliga, skitsmidigt att tillaga och blir sfatig! God sås kan göras på skyn.

    Kram!

    SvaraRadera