torsdag 22 oktober 2009

gårdagen

redo för avfärd!

Igår var jag och plutten på turné, vi åkte nämligen till Marre och Agnes och hälsade på! Vi hade med oss en halloweenblomma med en liten lyckta samt en liten present till Agnes iform av en rosa Barbapappa-dregglis. Det var mysigt att komma bort en stund i höstrusket för lite fika och bus. elton och Anges är nästan lika gamla. De kröp runt,klättrade och snackade med varandra! Tycker det är så kul att se att barn alltid vill ha samma leksaker. När den ena har något så slänger sig den andra direkt efter och ska slita och dra i samma sak, busungar!

Elton somna innan jag ens hann starta bilen sen sov han tills mamma och pappa kom förbi. Jag följde med dem till affären och handlade lite sen var det bara hem och fixa käk! Snodde ihop detta;

Kassler med ananas och banan

1 bit kassler
1 burk ananas i skivor
1-2 bananer
2,5 dl mellangrädde
2 tsk curry
2 tsk tomat puré
sweetchili
en skvätt kalvfond
vitlökspeppar
örtkrydda
jordnötter
ost

Skiva kasslern och lägg i en ungsfast form. Lägg ananas och banan över. Vispa grädden och tillsätt curry, tomatpuré, sweetchili, kalvfond, vitlökspeppar, smaka av. Lägg som ett lock över. Strö jornötter och riven ost överst. In i ugnen på 200grader ca 20 min. Servera med ris eller bulgur samt grönsaker till.


MUMSFILLIBABBA!

1 kommentar:

  1. Tack för igår! Jätte trevligt! :)
    Jag såg nyss att Elton glömde sina små stövlar.. :( Vi får se till så han får tillbaka dom nån dag nu..
    Vi hörs..
    Kramkram

    SvaraRadera