måndag 14 september 2009

händelserik helg!

Jag gillar när det händer saker trotts att vi egentligen inte tänkt göra något särskilt i helgen! Det började med att jocke bjöd hit mina föräldrar och min syster i fredags så det blev till att städa och förbereda inför kvällen under dagen. Jocke fixade käk, fläskfilé med fikon och valnötter, klyftpotatis och massa goda grönsaker till somrödbetor, broccoli och bönor och Tina gjorde pecannötspaj till efterrätt (recept på hennes blogg). Det var en jättelyckad kväll med många glada skratt och jag kände mig lite fnittrig efter bara två glas vin! (Undra hur detta ska gå på Ladies night?!)

Lördag var det babysim och torpeddyk för hela slanten! Elton är så duktig och får så mycket beröm!! Efter badet cyklade jag till Camilla för vi skulle ner till stan och titta på lite grejer. Hade bara fram till två på oss så lite stressad kände jag mig. Efter att vi gjort det vi kom för avslutade vi med en riktigt mumsig lunch på Brodway express och vi unnade oss lite onyttigheter också, det var ju lördag trotts allt!!
På hemvägen hämtade jag upp Elton hos Vira och Marcus, tack för hjälpen! Nästan hemma träffade jag på grannskan så jag och elton gick in och lekte lite där i väntan på att jocke skulle komma hem från golfbanan. Herr Nilsson började yra om en citron utan skal så det hela slutade med att vi hamnade inne hos Norrlänningarna längre än planerat! Väldigt trevligt var det och jag tror att grabbarna tyckte om citronen! Vi tjejer höll oss till det vita och sedan lite starkare droppar med inslag av apelsin..

Söndagen var lite segare än väntat och det hände inte så mycket under förmiddagen.. Jocke hade match på eftermiddagen och jag och Elton var på kalas! Elton hade så himla kul, bland annat fick han åka med Jacob på hans bobby car! Väl hemma stupade sorken i säng och jag försökte sätta ihop en fotobok men lagom som jag var klar crashade allt!! Morr!! Gav upp vid halv elva och sov sen riktigt gott!

That´s it! Det var hela helgen, kort och gott! Hoppas ni haft det bra med! Nu laddar vi för en ny vecka med nya möjligheter, full av spännande utmaningar..!
Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Tänk att han sa mormor...!!!!!

    SvaraRadera
  2. halloj, varför finns inte min superbloggmed som länk på sidan här?! du, jag kommer till lkpg typ fredag och stannar tills den 27:e (mitt schema, lr det kan inte ens kallas för ett schema tillåtermig detta), kanske du och elton kan komma hit för ovanlighetens skull. kan laga till något enkelt och förhoppningsvis gott. du står för efterrätt =)

    SvaraRadera