torsdag 10 september 2009

phew

Vilken vecka! Tycker det har gott i ett men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag har gjort..
I måndags blev det fika med Lotta o Sigrid sen kom jocke hem på luchen. Hanhar lite svårt att hålla sig borta och skulle mer än gärna vara hemma hos oss och vi vill ju egentligen också att världens bästa sambo och pappa är med oss! Men, men det går ju inte riktigt men vi får se hur vi löser det, tittar på lite olika alternativ..
Under veckan har vi även haft besök av mor, far och systeryster, vi var ute och gick och sen käka vi lunch plus att vi mumsade på nybakade kanelbullar till kaffet!

Har börjat komma igång med träning så i måndags var jag på mindbox (finns nog inget härligare och man får så himla mycket träningsvärk;-))och i tisdags inledde jag fotbollskarriären igen;-). Ja, det är faktiskt sant även om det mest är på skoj!! Det var kul att känna på det igen men lite tråkigt att det inte var så många och att några hade lite tråkig inställning därför. Jag kan tycka att det är lite egoistiskt, när man väl har tagit sig ner dit så får man väl göra det bästa av situationen och inte gnälla för att det bara var sju och inte gick att göra något! Det blir aldrig bättre än vad man gör det till så jag hoppas på lite bättre inställning nästa tisdag för då ska jag ge mig på det igen... NÅGON MER SOM SKA MED?!
På fredag har jag tänkt hinna med en runda i spåret också, får se om någon av grannarna känner för att hänga på!

I går var jag på begravning. Usch, det är aldrig kul med sådana tillställningar och det spelar liksom ingen roll om man står personen nära eller ej jag blir så tagen ändå. Jag blir så blödig när jag ser att folk som står mig nära sörjer så.. Hur som helst så var det en jättefin begravning och jag är glad över att jag var där. Vila i frid kära "moster"!

Har precis varit på "pappafika" hos Martin och Sigrid. Köttbullemackor och kanelbullar bjöds det på, mums!! Nästa vecka ska vi vara här, jocke har tagit ledigt så vi får se vad han erbjuder..
Elton är jättejobbig idag. Vaknade halvsex och vägrade somna om trotts att han var jättetrött och bara grinade. Försökte med allt men inget hjälpte.. Han uppförde sig hyfsat när vi var på fikat men sen när vi kom hem bröt kriget ut igen! Lill sorken, vad är det med dig idag? Ser att det är något som inte är bra, hör framförallt! Det är så frustrerande när man inte kan hjälpa dem och inte förstår vad som tynger dem.. Hoppas eftermiddagen blir bättre! Får eventuellt besök av Erika ikväll! Kanske kommer det någon mer om någon hinner läsa detta inlägg innan kvällen?! Tror det blir till att unna sig ett glas rött annars blir det kanske en lång promenad..

Imorn är det fredag igen och lillplutten blir 8 månader, herregud!! Vi ska till BVC på 8-månaders kontroll och prata säkerhet.

Har hört att vi ska ha middagsgäster på kvällen, trevligt, trevlig! Jocke ville inte säga vem eller vilka men jag har mina aningar..
Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. h&m hittade jag dom hära men jag har sett en sådan pälsmössa inne på Lindex också. :) Ha en bra Lördag! <3

    SvaraRadera
  2. Oj komenterade på fel, dom dära skorna hittar man på h&m! :D

    SvaraRadera
  3. Fint att du fick med Ingers begravning, den var verkligen fin../ Å förresten TACK för i går....
    Guttendag

    SvaraRadera
  4. vad är mindbox?

    Nae ärtsoppa var ingen höjdare, kolla bara hur det ser ut liksom. Uuuh..
    Japp det blir himpa på lördag, om ni inte står så måste ni ju ändå komma förbi och kolla lite kläder och så hos mig =)
    Justja, fotbollen imorgon. Jag kommer dit, men börjar träna nästa vecka ;) Så ses imöra..
    kram

    SvaraRadera