måndag 28 september 2009

Måndag

Att vakna upp på måndagar är bland det värsta jag vet! Helgen är slut, jocke är tillbaka på jobbet (de flesta andra också..) och vi måste försöka sysselsätta oss själva. Måndagar är alltid segast om det inte är så att man planerat upp den sen innan.
Men nu sitter jag här som jag gjort de senaste veckorna och är så himla nöjd! Finns inget bättre att göra en måndag kväll än att träna. Med ens känns dagen inte så seg och tråkig och det känns helt plötsligt toppen att ha sparkat igång en ny vecka.Nu är det inte långt kvar till fredag och helg igen!
Hur har dagen spenderats? Jo, vi segade på förmiddagen, lekte och gick i pyamas till elva! Elton är så grymt förkyld så kände att vi behövde detta för att ladda batterierna! När sorken sov så passade jag på att göra lite mat till honom. Det blev köttfärssås med potatis och morot samt ett kok med potatis- och grönsaksmos för idag var det dags att prova falukorv. Efter lunchen gick vi till jockes mormor och morfar där vi lekte för fullt och käkade nybakade kanelbullar, direkt från ugnen med kall mjölk till! Mums, finns det något godare?! Därefter gick vi en promenad så Elton fick sova och sen mötte vi upp Jocke vid jobbet. Hemma igen slängde jag ihop en tacogratäng som jag nu precis smaskat i mig! Dagen blev inte så tokig till slut..
Hur känner ni för måndagar? Har ni några bra knep för att det ska kännas bra redan på morgonen?!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat morsan Lina, hunnit kolla Anna Anka på Tv`n ännu det borde du , ha en underbar dag i morron oxå / Guttendag

    SvaraRadera
  2. Nu testar vi med att kommentera igen.

    Ska bli SÅ roligt på lördag!!!! Måndagar får du tänka bli roligare ftersom jag är hemma :-)

    //Erika

    SvaraRadera