onsdag 23 september 2009

skinksås



Blev så himla sugen på skinksås, vet inte när jag åt det sist! Här kommer ett enkelt recept som jag snodde ihop igår innan fotbollsträningen.



Hacka en lök och vitlök och fräs i margarin i en kastrull/panna.

Tärna skinka och häll i.

Salta och peppra efter egen smak, själv älskar jag svartpeppar!

Pudra över vetemjöl och rör runt.

Rör i mjölk tills du har en lagom krämig konsistens.

Häll sedan i riven ost.



Servera med färsk pasta och någon god grönsak. Här blev det spenatbandspaghetti och riven morot, mums!

2 kommentarer:

  1. Va hungrig gutten blev..ser smarrigt ut, undrar hur det luktar.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Jo 2,5an är mycket bra att gå med vagn på. Jag har inte prövat att gå något annat spår...men tycker det är skönt att gå den turen.
    Du får säga till om du har lust att gå här i spåren någon gång...kanske vi kan gå ihop?! =) Jag har med mig våran kamera överallt och om jag skulle glömma den hemma så fotar jag mycket med min mobilkamera. Inte så bra bilder, men det är alltid något. =)
    Vad händer för kul annars om dagarna då? Här är det full rulle vissa dagar och helt dött vissa dagar. Men men så är det. Hoppas du får en trevlig dag!? KRAM Camilla (camomilloo)

    SvaraRadera