söndag 12 juli 2009

6 månader går fort!

Alldeles pinfärsk!

I lördags blev Elton ett halvår och detta halvår har bara rusat iväg, känns som den 11 januari var igår! Mammas lille prins har utvecklats enormt och blivit en stor och duktig kille. Det är en väldigt glad och nöjd kille som älskar att umgås med folk! I helgen har han charmat gammelmormor, gammelmorfar, morfar, mormor, moster Tina och Bosse samt farmor, farfar, farbror, faster och Marcus.
Trodde aldrig att det skulle kännas så här att vara mamma! Det går helt enkelt inte att beskriva i ord hur denna lilla plutt förgyller våran vardag! För ett år sen ungefär låg jag på Kreta och solade med syrran. Vi diskuterade hur annorlunda allting skulle bli denna sommar då det skulle finnas en liten bebis hos oss. Nu känns det nästan som bebisstadiet är över...

En av mina favoritbilder

I lördags firade vi ute i Åby med grillat och marängswiss, mums! Elton fick mumsa på kyckling med ris och grönsaker, nektarin och majskrok, vilket han åt med god aptit! Denna vecka har Elton kommit igång ordentligt med aptiten igen vilket känns jättekul. Nu måste jag fundera ut vad som ska serveras härnäst! Om någon har förslag på något mumsigt till den lille så tar jag tacksamt emot tips!

mums!


I dag kom familjen Aréus hem från de värmländska skogarna och det tog inte lång tid innan de var här och pussade på Elton. Vi fikade och mumsade på riktigt goda muffinsar som jag snodde ihop och serverade direkt från ugnen. Varma och goda med jordgubbar och mörk choklad i!

Sömnen är det lite si och så med om nätterna just nu. Eller sömn får jag ju för han sover bra och länge det är bara det här med matning som är lite struligt. Jag är envis men min son är visst ännu mer envis har jag konstaterat! Tycker att han nu är tillräckligt stor för att inte behöva mat under natten men det tycker visst inte han. Jag ska fortsätta kämpa men usch vad trött jag är om nätterna när vi fajtas!!

Slutligen kan jag konstatera att denna helg har varit helt najs. Det är så skönt att inte ha allt upplanerat utan kunna ta dagarna lite som de kommer och vara hemma tillsammans. Vi har haft en riktig familjehelg vilket varit precis vad vi behövde. I lördags kväll såg vi på Twilight, vilket var en film helt i min smak! (Inte jockes med andra ord men jag har lovat att han får välja nästa gång..)

Det blev lite mycket Elton denna gång men det är han värd! Puss på dig min lilla prins!


Puss och kram!

1 kommentar: