tisdag 21 juli 2009

gnäll

Bland det värsta jag vet är folk som gnäller om struntsaker eller saker som man inte kan råverka/göra något åt. Det kan vara en sådan liten sak som att det blir rött precis när man kommer fram till trafikljusen eller att det är dåligt väder! Det är ingen idé att deppa ihop över sådana saker för så är det och det är bara att gilla läget helt enkelt.

Hur kommer det sig nu att jag började skriva om detta? jo, helt enkelt för att jag kom på mig själv med att gnälla över att jag var trött! Har haft en riktigt jobbig natt med en son som haft magknip och varit ledsen.. Men sådant händer ibland och då får väl jag helt enkelt taett par minuter på soffan nu när han ändå sover istället för att sitta här!

Har lite att skriva om men det gör jag när jag är lite piggare! Puss och kram och snälla söta sluta gnäll över saker som inte går att påverka eller saker som ingen annan än du själv kan göra något åt, gör något i så fall!!

1 kommentar: