fredag 17 juli 2009

Tänk vad komiskt det är, bara för att jag skrev och beklagade mig över Eltons halvårskontroll så ringde de igår förmiddag. Jag blev helt ställd när hon ringde, det var nästan som om hon varit inne och läst bloggen! Nu är det i alla fall bokat och vi ska dit på tisdag.

Hela gårdagen spenderades på Smedstugugatan.. Framåt kvällen var det dags för grillat och till det hade jag gjort en jättegod potatissallad. Det är så bra med potatissallad för man kan blanda i det man är sugen på eller vad som finns hemma. Denna blev med sockerärtor, tomat, gurka, babyspenat, fetaost, paprika, avokado samt en vinägrett på balsamvinäger och olja från inlagda vitlökar. Till kaffet gjorde jag en riktigt smarrig morotskaka på dubbelsats=). Jag tillsatte hasselnötter och linfrön och dekorerade den med smultron och röda vinbär. Den blev hög till tusen och jättefin, se själva!
Elton har fått riktigt snygga kläder i halvårspresent. Utöver de rutiga byxorna har han bland annat fått en Championdress och en Pumadress i stl 74. Perfekt nu till hösten! Gillar det han fått jättemycket.

Idag gjorde vi oss i ordning för att åka till landet uppe vid Övre Glottern men vi hamnade till slut med vår matsäck hos mina päron i Åby. Vi tyckte inte att vädret var tillräckligt bra för att åka till landet då vi hade tänkt sola och bada.. Min kära sambo var ganska seg under förmiddagen efter gårdagens grillkväll så det blev jag som fick köra. Han satt i en stol ute i trädgården och läste, när jag sedan tittade ut då jag matade Elton hade han somnat=).

Sömntutan!

Efter Åby blev det besök på Plantagen, Bauhaus, Shape och Babyland. Det som inhandlades var en gallerkompost, en haklapp som är som en tröja, ytterliggare en snuttis, två vaser och ett par gardiner med grodor till Eltons rum.

Vill passa på att gratulera Tessan och Tobbe till deras förlovning! Vi hade det på känn så jag blev inte så överraskad när jag såg annonsen i tidningen. Tessan, jag ser fram emot att höra allt när du kommer hem=)!!

Nu är det filmtajm med lite rödvin, snickers och chasewnötter!

Tjingeling!





1 kommentar:

  1. jo hon föddes 1e februari, när föddes elton? =)
    halvårskontroll förresten?? vad kollas då??
    söt han är då ;)
    kram

    SvaraRadera