onsdag 15 juli 2009

Fårägare..?


Höll nästan på att vika mig dubbel av skratt när jag öppnade brevlådan idag. Däri låg nämligen en katalog som var adresserad till min kära sambo, gissa vad det var för katalog? Jo, en specialkatalog för fårägare.. Nu undrar ni säkert hur denna lyckats hamna i vår låda adresserad till jocke! Det är säkert inte så spännande som det verkar men jag tycker i alla fall att det är riktigt roligt=). När Jockes syrra tog studenten i juni ville han göra något speciellt att hänga runt hennes hals istället för ett gossedjur eller en blomma. Han kom då på att det skulle vara kul att hänga en koklocka eller något liknande runt hennes hals med något graverat på. Jocke började surfa runt på nätet och hittade då ett ställe där man kunde beställa ifrån men det blev ingen koklocka utan en bjällra till får! Tack vare den beställningen tror de tydligen att vi har får här hemma!!


Igår var jag och hälsade på sköna, gröna Östervik. Kollot som jag jobbat på varje sommar i fem år. Det var så härligt att komma ut dit och träffa alla gamla "jobbarkompisar". Elton var med och han tyckte det var minst lika roligt som jag tyckte det var att vara där. Den traditionella fotbollsmatchen mellan ledarna och barnen höll och som vanligt gick segern (icke så otippat) till ledarna, trotts att barnen fick fem gratisstraffar på öppet mål!
Skulle vara grymt kul att jobba där igen nästa sommar men det är lätt att säga nu, vet inte om jag klarar att vara borta från Elton. Men om det blir något miniläger över ett par dagar eller om de behöver personal någon vecka bara så kommer jag att överväga det både en och två gånger för det är så kul! Rekomenderar alla som får chansen att jobba på ett sådant ställe att göra det, det ger så otroligt mycket tillbaka på alla sätt och vis.
Så här härligt är det när man sitter och tittar ut över vattnet under kvällarna.
Har precis kommit hem från Åby nu där vi solat och badat. Elton i sin lilla pool och jag i mammas och pappas stora. Det var kallt när man skulle i men sen var det riktigt skönt, 23,5 grad. Elton fick ett par riktigt tuffa byxor av sin mormor. Ska försöka ta en bild och lägga upp!
I kväll är det tjejkväll med pantertanterna som gäller. Vi ska till Söderköping och käka tapas på La Uva sen lär det nog bli en hemmagjord glass från källaren bredvid att mumsa på! Ska bli skönt att komma iväg och bara rå om sig själv några timmar!
Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Gud så roligt...blev en del skatt här me
    hoppas att det var trevligt!
    puss

    SvaraRadera
  2. Hej! Absolut vi kan ses.... åker imorrn förmiddag... kanske kan ses imorrn eftermiddag? typ efter fyra för Liston äter där omkring.. Hör av dig puss

    SvaraRadera
  3. Snygg bild! Har du tagit den?

    SvaraRadera