måndag 27 juli 2009

morgonbestyr

Sitter och avnjuter en god frukost medan Elton ligger och sussar sött. Natten har varit helt okej faktiskt! Hoppas att det vänder nu.. Jag är en riktig "frukostmänniska", kan sitta hur länge som helst och det är ju så gott. Idag blev det inget avancerat utan en skinkmacka med bostongurka, ett glas juice och en tallrik svartavinbärsfil med Cheerios. Den där svartavinbärsfilen är nog min nya favorit tror jag, en riktig överaskning måste jag säga=).





Gissa vad som ligger utanför fönstret föresten.. En äcklig slaktad fågel!! Bra jobbat Bobby.. Jag har grävt ner döda fåglar förut men det har är nog lite mer än vad jag klarar av. Jag har kallat in förstärkning så snart kommer Jockes käre bror och hjälper mig med kadavret! Stackars lilla björktrast! Det är nog den tionde som de släpat hem nu sen vi började släppa ut dem i maj och det är storjägaren Bobby som kammat hem flest! Maja däremot har lyckats med en stor saftig råtta så hon ligger ändå på plus!

Så här såg den inte ut utan det var bara resterna kvar..

1 kommentar:

  1. du har det inte lätt med alla djuren du...glömde tala om för er igår att jag gick på en huggorm i skogen...läs bloggen !
    puss och tack för fikat igår....

    SvaraRadera