fredag 31 juli 2009

Veckan som gått

mums för mat!

Sitter just nu ute i Åby hos mina föräldrar. Elton har somnat i sängen och mamma och syrran fixar med kålpuddingen som straxt står i ugnen, mums. Alltid skönt att åka ut hit en sväng. Idag har mamma och jag tagit en prommis med Elton, vi gick och hälsade på hennes moster och där var även min syssling och hennes lilla Tuva på 11 månader. Det var första gången som Elton träffade henne och de verkade uppskatta varandras sällskap! Kul för nästa sommar ska jag minsann vara på landet en del och då kommer de två att kunna leka och ha riktigt kul tillsammans!

Tänkte passa på att summera veckan som varit. I måndags var det 25-års kalas för hela slanten! jag och Elton gick hemifrån runt lunch när han ändå skulle sova och då satte jag igång och hjälpte till med förberedelser. Det var grillat på menyn med couscoussallad och massa goda såser till (tzatziki, gucamoule, mangosås och jordnötssås). Kvällen blev riktigt lyckad!!
På tisdagkvällen kom tre gamla gymnasiepolare på besök så jag snodde ihop lite grillade grönsaker, kyckling samt en potatissallad, till efterrätt var det Leilas smarriga kladdkaka och det kan jag lova; den var riktigt kladdig!! jättekul att ni kom förbi och pratade gamla minnen tjejer! Hoppas det inte dröjer till jul utan att vi kan ses snart igen, kanske fler som hänger på då..?!
Onsdagen och torsdagen har vi spenderat tillsammans med faster Vira. Det har blivit långpromenader och trevliga lekstunder, både ute och inne.

Nu har Elton flyttat in i sitt egna rum och han verkar trivas riktigt bra! den här veckan har han fått tillbaka sin aptit också, så himla skönt!! Han mumsar i sig både det ena och det andra men jag tror faktiskt inte att jag ska ge honom den där naturnes sjötunga m. potatis och morot. Vet inte om det var den som gjorde att han knappt åt något på en och en halv vecka eller om det är så att tänderna spökar.. De är ju på G det syns ju och märks för det dreglas och klias samt att han har haft "pluttfeber" i över en vecka..

Känns skönt att det är fredag och att jocke är ledig några dagar. Vi har inte planerat in något särskilt för helgen förutom att jag ska träffa en nyförlovad kompis i morgon förmiddag så vi får se vad som händer med den övriga tiden!



min frilla förra sommaren på Kreta

PuSS o krAm

1 kommentar:

  1. Kul att du gillar att komma hem och bli bortskämd..Elton guldklimp Mmmmmmm Puss. Puss

    SvaraRadera